- LET L.O.V.E BE YOUR ENERGY-

"SAAT CINTA ITU HADIR DI HATI KITA....PASTI KITA MAHU MENGUKIR SAAT MANIS KETIKA INI...BILA KITA PUNYAI ANAK...KITA MAHU KISAH MANIS KITA MENJADI KISAH DONGENG SEBELUM TIDURNYA..."

Thursday, March 18, 2010

"pedihnya kenangan itu..."

depan dewan besar, sekolah teknik tuanku jaafar,
setelah menghadiri kertas peperiksaan terakhir SPM.....

"uh!!!lege btol bile dah abesh pekse....lepas nih...aku bukan lagi budak sekolah...seronok nye!!!!tapi...dapat ke aku hadapi kemungkinan akan datang???erm...insyallah nana...kau kene semngat!!!"itulah azam baru bile sahaja tamat persekolahanku hari itu....

aku hanya menatap sayu bangunan sekolah ku....bangunan asrama yang akan aku rindu suasana nya....sudah sedia kah aku????namun, aku sedar...walau cepat atau lambat sekalipon....masa ini akan tiba juga...mungkin inilah lagkah pertama menuju kedewasaan di dunia luar sana...sedang aku merenung masa silam ku di sekolah itu...aku teringat betapa indahnya saat bhgia ku merompak privasi insan kesyanganku dri jauh....namun, aku x mmpu merelialisasikan impian sndri...bukan aku takut untuk gagal..namun, aku takot...aku x mmpu memilikinya....buat "sipencuri hati"...mungkin, inilah saatnya kisah kita berkubur....disekolah ini...menjadi saksi betapa aku meminati keperibadianmu....namun, aku akur...mungkin ini kehendakNya...selamat jalan kenangan....selamat berjmpalagi...insyaallah....

hari-hari menunggu keputusan periksa...tiada lagi senyum bibirmu....tiada lagi cahaya matamu memandangku.....tiada lagi kedengaran suaramu memanggil namaku...namun, aku tidak pernah merasa kekosongan itu....kerana aku tahu...semua itu hanyalah kenangan terindah zaman remajaku.....indahnya hari itu....

kehidupan apa yang bakal aku lalui nanti???aku pon xpernah cube mengimpikannya....



kembali lagi...

queens of heart...

No comments:

Post a Comment

~TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRY NANA KALI INI...SILALAH TINGGALKAN KOMEN-KOMEN KORANG UNTUK NANA MEMANTAPKAN LAGI HASIL PENULISAN NANA..THANK YOU GUYS!!~