- LET L.O.V.E BE YOUR ENERGY-

"SAAT CINTA ITU HADIR DI HATI KITA....PASTI KITA MAHU MENGUKIR SAAT MANIS KETIKA INI...BILA KITA PUNYAI ANAK...KITA MAHU KISAH MANIS KITA MENJADI KISAH DONGENG SEBELUM TIDURNYA..."

Wednesday, March 10, 2010

"kenangan menginjak dewasa kembali menyapa..."

asrama puteri, sttj 2005
sambil berbaring memandang syiling....

orang kata....cinta itu buta...orang juga kata..tanpa cinta...kita xkan merasa bahgia..tapi bagi aku....aku x pernah mengiyakan madah pujangga itu...aku juga tidak pernah menidakkannya...mungkin ia betul bagi orng lain...tapi tidak padaku...mungkin salah aku kerana tidak mencari cinta itu...tapi mengapa aku tolak cinta yang datang???ape yang aku cari selama ini???erm...hati aku sendiri pon aku x mampu untuk menilai...ai..hati2......hari2 cuti ini lebih seronok hanya merehatkan diri di atas katil....sepanjang minggu sudah penat menelaah...

"nana...xmo g kelas ke???study???baju dah abesh basuh??"ery menyapa...baru bangon la tuh..hehehe..
"Mornink cayang!!hehehe...ntahla ery..mood mcm xde...tapi kne gak g study..exam dah dekat...bju dah bsuh mse mandi td...nape??"jawab ku pada sahabat kesayanganku itu...

"nape x kjot ery....nnti kne bsuh bju srg2...."keluhnya lagi...
"td kejot tgk ery macam ngantok jek...cian...xpe...nana tggu ery bsuh bju...n then kite g study same2kat wakaf ey??nak??"pujuk aku..
"ok!!tggu taw!!"sambil meloncat turun dri katil..
"cepat ery!!!perut lapa!!"hehehehe...

hari ni...kami mengambil keputusan mengulangkaji di wakaf pintu masuk asrama...sedang aku leka menelaah...ery tibe2 minta diri untuk berjmpe buah hati kesayangannye la tuh..ai....hehe...
tibe2...mata bagai mengerti gejolak hati...melihat ery berlalu...mata tertancap pada seraut wajah yang kurindu...sempat lagi die tersenyum padaku...indahnya ciptaan tuhan...hehehehe...


"Apabila kau ingin SESEORANG sbg teman, Janganlah krn klebihannya, Krn mungkin dgn 1 klemahan, Kau mungkin akan m'jauhinya. ... Andai kau ingin SESEORANG sbg teman, Janganlah krn kbaikannya, Krn mungkin dgn 1 kburukan, Kau akan m'bencinya. ... Andai kau inginkan SESEORANG sbg teman, Janganlah krn ilmunya, Krn apabila dia buntu, Kau mungkin akan m'fitnahnya. ... Andai kau inginkan SESEORANG sbg teman, Janganlah krn sifat cerianya, Krn andai dia tdk pandai m'ceriakan, Kau mungkin akan m'yalahkannya Andai kau inginkan SESEORANG sbg teman, Terimalah dia seadanya, Krn dia seorang TEMAN , Yg hanya manusia biasa.... Klemahan . Kkurangan .. Kburukan .. Kalau itu yg kau blh terima dr seorang TEMAN ..kerana TIADA SIAPA YANG SEMPURNA...;-)"

betapa indahnya kenangan itu sayang....saat kau masih terlalu jauh dariku.....saat diriku merompak privasi mu dari kejauhan itu.....tidak pernah kujangke akan keindahan ini...namun, aku bersyukur...dengan ada nya dirimu disisi...aku bhgie...TERIMA KASIH!!

nantikan imbasan kenangan itu lagi.....

queen of heart~~

No comments:

Post a Comment

~TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRY NANA KALI INI...SILALAH TINGGALKAN KOMEN-KOMEN KORANG UNTUK NANA MEMANTAPKAN LAGI HASIL PENULISAN NANA..THANK YOU GUYS!!~