- LET L.O.V.E BE YOUR ENERGY-

"SAAT CINTA ITU HADIR DI HATI KITA....PASTI KITA MAHU MENGUKIR SAAT MANIS KETIKA INI...BILA KITA PUNYAI ANAK...KITA MAHU KISAH MANIS KITA MENJADI KISAH DONGENG SEBELUM TIDURNYA..."

Friday, April 16, 2010

"pertemuan itu..."

seremban parade, beberapa tahun yang lepas....

hari ini.,..hari jumaat..pada kebiasaannya..aku akan pulang kerumah setelah sepanjang minggu aku menhabiskan masa di kolej menimba ilmu...namun, hajat untuk pulang tertangguh bila aku menyahut ajakan ucu n mia untuk ke seremban parade...erm, sudah alang2 tiada apa yang kami nak buat...kami mengambil keputusan untuk KARAOKE!!!

berjalan beriringan dengan mereka sudah pastinya tidak pernah sunyi...ada sahaja perkara yang hendak diucapkan sehingga kadangkala terhambur gelak tawa kami...sedang aku beriringan, mataku yang melilau tanpa arah terlihat sekujur tubuh yang membelakangkan aku ketika itu...berderau darahku...hatiku kuat mengatakan aku mengenalinya...namun, kusedapkan hati...mungkin pelanduk dua serupa...melihat dia didampingi oleh seseorang...lantas aku membiarkan perasaan itu berlalu..namun, perasaan seakan-akan mengerti gejolak hati ini...mata juga tidak mahu berganjak sedikit pon dari sekujur tubuh itu...sedang aku berjalan menghampirinya...dia juga seakan-akan dapat merasakan pandangan ku terhadapnya ketika itu....tolehan dia sekilas cukup membuat aku pasti....bahawa aku tidak salah orang!!ya!!memang dia....aku cukup mengenalinya...walau tidak perasan akan kehdiranku disitu...dia menoleh2 seperti mencari gerangan seseorang...namun, terjahan ucu dan mia membuatkan aku terus melupakannya......

hingar bingar suara ucu dan mia berkaraoke tidak sedikit pon mengganggu fikiranku yang sedang memikirkan pertemuan tadi...ya...memang tidak syak lagi...dia lah sipencuri hatiku dulu!!!

"hye...jalan lansung x nampak orang!!""eh...ade ke???xperasan pon!!katne???ngan siapa??""kat sini jugak..ngan membe,...""jumpa jom!!meh turun cafe..minum!"

khidmat pesanan ringkas yang dihantar kala itu menjadi penyebab akan pertemuan kami ketika itu...setelah agak lama tidak berjumpa...kini...dia sedang berada didepan mata...meghirup air milo ais di atas meja..aduhh...mengapalah tidak pernah sekali aku berhenti melihat apa sahaja yang dia lakukan???

"watpe kat sini nana???dengan sape??dating ey...""takdelah...dengan membe...dieorang ajak g karaoke...tuh dieorang ade lagi kat atas...ngah nyanyi...eh..mane awek tadi???die xnak join minum??""die dah balik..die nak balik pd...tuh tadi dah anta g ktm....erm..lame jugak kite x jumpe kan nana???belejar kat tempat same lagi??""aah...erm..kamu pon kan???""erm..macm tuh la...nih pon ngah cuti...tuh yang balik seremban sekejap..."

"lorh....kat cni die rupenye,..bukan nak bagi tahu....apela nana nih..kiteorang sebok nyanyi kat atas..die bley dating kat cni...rahsie2 plak tuh...hehehehe"terjahan ucu dan mia mengakhiri perbualan kami petang itu...lantas aku memperkenalkan ucu dan mia padanya..borak2 kosong...dan meminta diri untuk pulang...erm...pertemuan setelah sekian lama.....

namun, orang kata..."teman yang baik adalah apabila kita duduk bersama di dalam sebuah buai...dengan tidak menuturkan apa-apa bicara kala itu....dan berlalu pergi dengan mengganggap itulah perbualan yang terbaik bagi mereka...itulah teman sejati..." hatiku berbunga riang...namun, riangkah dia????sukakah dia kala itu???erm...hanya Dia yang tahu....

akan kembali....

No comments:

Post a Comment

~TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRY NANA KALI INI...SILALAH TINGGALKAN KOMEN-KOMEN KORANG UNTUK NANA MEMANTAPKAN LAGI HASIL PENULISAN NANA..THANK YOU GUYS!!~