- LET L.O.V.E BE YOUR ENERGY-

"SAAT CINTA ITU HADIR DI HATI KITA....PASTI KITA MAHU MENGUKIR SAAT MANIS KETIKA INI...BILA KITA PUNYAI ANAK...KITA MAHU KISAH MANIS KITA MENJADI KISAH DONGENG SEBELUM TIDURNYA..."

Monday, April 19, 2010

"apakah makna petanda itu"

usai solat subuh ku pagi ini..aku dapat rasakan betape hatiku merindui mereka...tidur lena ku sering terganggu dengan mimpi kehadiran mereka dalam mimpiku....apakah tandanya???ya..aku tahu, mereka jauh....mereka seakan-akan dipisahkan oleh hijab yang tak akan terkoyak walau sedikit pon untuk aku menemui mereka...namun, aku sedar, dikala ini...aku merindukan belaian mereka, suara lembut memujuk dikala hati sedang gundah, tangan yang lembut membesarkan aku, namun...semua itu hanya angan-angan ya Allah...kau kuatkanlah semangat insan yang lemah ini ya Allah...

sesungguhnya aku belum kuat menghadapi hidup ini tanpa mereka...mereka telah lama pergi..namun, mengapa mimpi itu datang seakan-akan memanggil aku???senyum mereka sungguh manis, betapa aku terbuai dengan keindahan mimpi itu...indahnya mereka...aku mendoakan kebahagiaan untuk mereka disana...hanya itu yang aku mampu...

ATUK....
NENEK....

dengarlah rintihan cucumu ini....betapa nana rindukan kalian...betapa indah kenangan sewaktu kecilku....dididik kalian...walau aku tidak berjaya menjadi terkenal diserata dunia...namun, aku bangga kerana aku cukup berjaya untuk kalian...andai diberi kesempatan untuk kite bertemu di alam itu nanti...ingin nana peluk kalian seeratnya...tidak mahu nana lepaskan lagi...

ingin nana lelapkan mata seawal yang mungkin malam ini atuk,...nenek...sungguh tidak sabar ketemu kalian seperti malam2 sebelumnya....aminnnn...

"BERBAHAGIALAH KALIAN DISANA....DOA KU SENTIASA MENGIRINGI KALIAN...AMINN"

No comments:

Post a Comment

~TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRY NANA KALI INI...SILALAH TINGGALKAN KOMEN-KOMEN KORANG UNTUK NANA MEMANTAPKAN LAGI HASIL PENULISAN NANA..THANK YOU GUYS!!~