- LET L.O.V.E BE YOUR ENERGY-

"SAAT CINTA ITU HADIR DI HATI KITA....PASTI KITA MAHU MENGUKIR SAAT MANIS KETIKA INI...BILA KITA PUNYAI ANAK...KITA MAHU KISAH MANIS KITA MENJADI KISAH DONGENG SEBELUM TIDURNYA..."

Saturday, February 27, 2010

"menyusuri zaman menginjak dewasa..."

thanks cayang!!!thanks 4 da great conversation last nite..hehehe...lame bergayut tapi x sdar pon mase dah berjalan dengan terlalu pantas..tau-tau jek...dah pagi...kn??heheh...by da way....i'm enjoy...mane tidak nye...ade ke kite ingat kenangan dulu...ketika di bangku sekolah...hehehe....pengalaman ketika menginjak dewasa.....

sekolah menengah teknik tuanku jaafar, seremban
2.30 pm

"kringgggggggg...!!!"uh..loceng berbunyi menandakan tamatnye seksaan ku mengadap papan hitam yang penuh dengan rumusan matapelajaran "matematik tambahan" yang satu ape pon aku x penah paham....hehehe...erm..mase inilah nak tengok student yang tadinye tido...mengukir senyum x sabar nak pulang....hehehe...erm..dalam keriuhan pelajar ingin pulang....sempat juga aku menoleh ke 'susur gajah'<----laluan pelajar...menantikan "sipencuri hati" untuk lalu pulang ke asrama...erm...dengan mengepit buku di sisi kanan, die sungguh segak berjalan tanpa memandang ke arah kiri atau kanan, hanya menunduk ke bawah.itulah kelebihannya....tidak pernah mendongak ketika berjalan...menandakan betapa tinggi budi pekerti dengan hanya merendah diri...itulah ciri2 si pencuri hatiku ini...yang buat aku tertarik...heheh..."ai nana....xnak balik ke??"sergahan rakan-rakan aku mengingatkan aku untuk pulang ke asrama..."

hostel perempuan, sekolah teknik tuanku jaafar
7.00 am

sambil menjinjit baju yang hendak disidai, menghala ke penyidai, sempat aku menoleh ke arah si pencuri hati yang berjalan dari arah asrama lelaki...ai...nak ke kelas la tuh...heheh..kebetulan pula...heheh...bertambah semangat untuk ke kelas aku arini nampaknye...hahaha...erm...inilah rutin aku hari2...merompak privasi si die tanpa die ketahui...hehehe...kadang-kadang...tengah belajar pon sempat aku menjeling ke arahnya bila die berjalan keluar ke perpustakaan...hahaha....pelik betul perasaan ini...

kelas awam 3, sttj
3.00 pm

hari-hari aku bosan bila aku terpaksa manjalani prep petang di kela ini..setiap hari...lebih banyak masa aku habiskan dengan tido...itu lebih menenangkan fikiran aku...tambahan lagi bila aku hanya melihat si pencuri hati itu duduk di meja aku..lagi la aku rase nak jek cepat balik ke asrama...uish..dapat tilam waktu nih mmg besh..hehe...nak kate aku dengki...tidak...nak kate aku sedih..pun tidak...tapi aku pon xtaw ape yang aku rse..bile melihat si die bersembang dengan seorang perempuan...yang lebih tepat teman karibku sendiri...erm...ape pon perasaan ku kali ini...aku pon x pandai untuk menilainya...paa usia ku kini, aku tidak pernah terlintas untuk mengejar cinta..jauh sekali untuk meniti ari2 dengan insan yang bergelar lelaki...ai..tapi...aku x boleh menfikan yang aku tertarik dengan peribadinya yang aku rasakan lain dari yang lain...ai..hati...memang sukar ditafsir..


zaman menginjak dewasa bersambung...


P/S: b...by da way...semalam adalah hari yang terindah bila kau mula mengajar aku mengingati detik2 indah kita menyusuri zaman remaja...wlau tidak lagi dewasa..namun, kita telah banyak belajar ilmu untuk berdepan zaman menginjak dewasa itu...hehehe..perbualan yang terbaik kurasakan apabila aku mendengar dirimu ketawa...ai..indahnya saat itu..hehehe...sayang...walau ku xpernah mengimpikan dirimu bersamaku...namun aku bersyukur..akhirnya...kau mnjdi milikku..terima kasih kerana sudi menunggu...aku akan pastikan...penantianmu itu bukanlah satu yang sia-sia...

queen of heart....

No comments:

Post a Comment

~TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRY NANA KALI INI...SILALAH TINGGALKAN KOMEN-KOMEN KORANG UNTUK NANA MEMANTAPKAN LAGI HASIL PENULISAN NANA..THANK YOU GUYS!!~