- LET L.O.V.E BE YOUR ENERGY-

"SAAT CINTA ITU HADIR DI HATI KITA....PASTI KITA MAHU MENGUKIR SAAT MANIS KETIKA INI...BILA KITA PUNYAI ANAK...KITA MAHU KISAH MANIS KITA MENJADI KISAH DONGENG SEBELUM TIDURNYA..."

Sunday, October 31, 2010

~semakin hari..semakin lupe...~

Hmmmm….nampaknya aku semakin melupakan blog ini. Banyak kisah cinta ingin dikongsi tetapi jejari malas menaip. Kalaulah isi hati aku ini boleh dirakamkan dan diautomasikan menjadi susunan ayat-ayat blog kan senang...

Setiap hari kita mendengar kisah-kisah cinta yang pahit. Jarang aku mendengar kisah-kisah cinta yang indah sekarang ini. Dalam blog juga aku banyak bertemu nukilan yang sedih memilukan. Ataupun Tuhan ingin aku melihat dan menyedari bahwa bukan aku seorang yang berdepan dengan masalah cinta?

Adik-adik…kecewa cinta di alam bujang tidak sesakit kecewa cinta di alam perkahwinan. Dulu kalau kita benci dan sudah rasa tidak sehaluan maka kata putus diucapkan. Bila hati meronta ingin kembali…pujuk si dia kembali. Kalau si dia masih sudi maka cinta kembali bersemi. Tapi di alam perkahwinan….benci,meluat,sakit hati…terpaksa dipendam dalam-dalam. Takkan semudah itu perkataan cerai dilafazkan? Takkan semudah itu cerai dipinta? Anak-anak harus difikirkan…

Kata pakar motivasi kegemaran aku…bila mencari teman hidup carilah yang serasi. Tetapi terkadang keserasian itu boleh hilang bersama masa dan keadaan. Maka segalanya terpulang pada kebijaksanaan kita…pada akal waras kita…untuk kembali mencari keserasian itu.

Kecewa….memang memenatkan. Kecewa pada cinta si dia tapi hati kita masih inginkan dia. Tidak dapat menerima segala perlakuan dia pada kita tapi hati masih tetap cinta.

Usah terlalu berkepit dengan si dia. Kadang kita tak bosan tetapi si dia bosan. Sesekali jarak boleh menambahkan rasa cinta dan rindu. Tapi jangan sampai si dia penat menanti. Takut dia mencari yang lain untuk menghiburkan hati.

Masa untuk tidur. Semoga cinta kita tahun ini semakin dewasa. Guna akal, jangan dipandu perasaan. Tiada siapa bole menasihati kita jika hati kita sudah ke arah yang salah. Teliti pro dan kontra sebaik mungkin kerana sekali salah pilih kita akan menanggung akibatnya berjuta-juta kali.

Salam sayang…

princess of heart~~

No comments:

Post a Comment

~TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRY NANA KALI INI...SILALAH TINGGALKAN KOMEN-KOMEN KORANG UNTUK NANA MEMANTAPKAN LAGI HASIL PENULISAN NANA..THANK YOU GUYS!!~