- LET L.O.V.E BE YOUR ENERGY-

"SAAT CINTA ITU HADIR DI HATI KITA....PASTI KITA MAHU MENGUKIR SAAT MANIS KETIKA INI...BILA KITA PUNYAI ANAK...KITA MAHU KISAH MANIS KITA MENJADI KISAH DONGENG SEBELUM TIDURNYA..."

Monday, June 3, 2013

~SOAL JAWAB: KISAH BERTUNANG~

ASSALAMMUALAIKUM....W..B..T..

kat sini nana just nak share beberapa soalan yang perlu nana jawab di atas semua soalan-soalan sedara mara...kawan-kawan...atau sesiapa sahaja yang bertanya tetapi hanya mendapat jaapan sebuah senyuman yang manis dari nana...hihihih....nih lah jawapan yan sebenar...lets cekidauddd!!!


1) apakah tema majlis pertunangan?
~ PURPLE!! nana pilih kaler ni sebab purple ialah salah satu kaler kegemaran nana!! simple x jawapan>??hihi...

2) kenapa bertunang lambat sangat?
~ ia dah ditetapkan oleh Tuhan, bila nana berjumpa, kahwin, mati and lain-lain. Nana ikut je,   Nana percaya, DIA dah tentukan apa yang terbaik untuk kita. Setiap apa yang berlaku kan ade hikmahnya. betul tak?

3) dah bersediakah nak jadi tunang orang?
Kalo ikut apa yang nana lan kan....memang ini lah masa yang nana impi-impikan nak mula melangkah ke alam baru....bag nana...tak la terlalu awal...dan taklah terlalu lambat...jadi..pendek kate...dah SEDIA LAH !!

4) kenapa WALID, kenapa bukan orang lain?
~ kalo boleh tanya ALLAH...nanti nana tanya kan ye...erm...dah ditakdirkan hati ni terbuka buat kawan baik sendri...jadi..siapa kita nak menghalang..kan???tap...apa yang special dalam diri dia...cukup nana cakap....die mampu membimbing nana ke arah yang lebih baik..insyaallah...lagipon, ibu dan ayah pun suke...apa yang ibu dan ayah nampak baik...itulah yan baik di mata nana...INSYAALAH....

5) istimewanya dia di mata kamu?
~ dia tak kedekut, sangat bertanggungjawab, tepati janji, pandai layan budak-budak, ngan dia nana tak perlu jadi orang lain, tak payah nak hipokrit. banyak persamaan antara kami. dah lebih 40 orang cakap muke kami sama, pastu, die dah kenal nana sejak nana dan dia hanya sekadar kawan...jadi...buruk baik nana dia bley terima seadanya....buat apa mencari yang lain...andai yang terbaik ada depan mata...ye dak???

6) bila nak kahwin?
~ soon as possible! boleh kan? hahaha.. apa tunggu lama-lama.. nanti dikebas orang!ahahah....esh...tak delah...ikut planned...hujung bulan 1 tahun depan....heee...:) doakan kami ye...:)

7) orang cakap darah manis ni lagi banyak dugaan, bersediakah?
~ Insyallah. kami pon bukan sekali dua melalui dugaan, 7 tahun tempoh perkenalan...macam-macam dugaan. Kami berdua dah berjanji, akan sehidup semati. wahwahwah. tadelah, ini semua suratan takdir. Kepada Allah kami memohon, jauhi segala malapetaka dan hasad dengki. amin....erm...tapi.selalunye...die la yang banyak beralah..sebab kadang-kadang...akal nana ni cetek sket..hihihi...asyik panas...ALHAMDULILLAH..die ade..sebagai penyejuk...:)

8) perasaan ketika ni?
~ berdebar (sebab nana rancang majlis ni sendiri jek...takut nak dengar reaksi orang sekeliling), excited, seronok, happy, cuak gak kalo fikir betul ke tindakan nana ni and lain-lain lagi....huuuu~

9) berapa banyak hantaran?
~ 9 dulang dari pihak nana..berbalas 7 dulang dari pihak walid....CONFIRM!! dah tak tukar-tukar dah...hee..:)


so...........moga-moga apa yang dirancang..akan berjalan lancar...dan diberkati leh NYA..aminnnn...:)

2 comments:

  1. hello, hopefully u jangan heboh sangat, baru bertunang, nanti bila nak nikah u boleh war warkan..ok?

    ReplyDelete
  2. thanks ye dear....:) atas teguran yang ikhlas itu....insyallah nana baiki kesilapan itu lain kali...:)

    ReplyDelete

~TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRY NANA KALI INI...SILALAH TINGGALKAN KOMEN-KOMEN KORANG UNTUK NANA MEMANTAPKAN LAGI HASIL PENULISAN NANA..THANK YOU GUYS!!~