- LET L.O.V.E BE YOUR ENERGY-

"SAAT CINTA ITU HADIR DI HATI KITA....PASTI KITA MAHU MENGUKIR SAAT MANIS KETIKA INI...BILA KITA PUNYAI ANAK...KITA MAHU KISAH MANIS KITA MENJADI KISAH DONGENG SEBELUM TIDURNYA..."

Tuesday, April 24, 2012

"CintabukanpaksaanSayangbukanmainan"



Asssalammualaikummmm.....W.B.T

erm....tiba masanya membersihkan sawang-sawang yang agak dah menebal dalam blog nih...hihihi...

harini..sebenarnya masih tiada kata indah untuk dicoretkan...sekadar bebelan alam maya yang dihasilkan dari kelincahan jari jemari menari di papan kekunci...hihihi....

cinta itu bukan paksaan???mungkin siapa sahaja akan mengatakan cinta itu sepatutnya hadir sendiri tanpa dipaksa..ianya tidak dipinta hadirnya..tidak juga direla pemergiannya...namun....siapa yang dapat membuktikan bahawa cinta itu bukan paksaan???

zaman ini...budak yang masih menyarung uniform sekolah juga sudah mula mengosongkan ruang hatinya untuk insan yang bergelar kekasih...sudah mula mengabiskan duit mak ayah sekadar membeli "topup" untuk mengulangi super saver setiap malam....sudah mula berani menunggu bas sekadar ingin bersama berjalan-jalan berpimpin tangan sang kekasih di bandar...malah..mereka sedikit pun tidak memikirkan masa depan apabila kemaruk cinta bersama sang kekasih...pelajaran di tolak ke tepi...harapan ayah ibu yang menggunung tidak diendahkan lagi...kerana apa???KERANA CINTA BUKAN PAKSAAN???

memang sayang itu bukan mainan....hadirnya kasih dan sayang juga tidak sepatutnya dijadikan permainan...andai sayang dinodai...kekecewaan melanda diri...iman juga bakal ditolak tepi..ayah ibu juga bukan penguat diri...semakin sayang dan kasih itu diletakkan pada yang betul tempatnya....supaya sayang itu tidak menjadi bahan boneka..

memang CINTA BUKAN PAKSAAN....dan memang SAYANG BUKAN MAINAN....
namun, hadirnya cinta bukan memaksa kita menjadi pencinta yang salah.....dan putik sayang di dalam hati bukan menjadikan kita sebagai sang kekasih yang sanggup dinoda dan menodai....

jangan kerana CINTA BUKAN PAKSAAN DAN SAYANG BUKAN MAINAN...

maruah diri digadai
anak yang tidak berdosa di buang...

BANGKITLAH!!BANGKITLAH ANAK MUDA KINI..

kerana hari esok bakal dibentuk oleh andaa....

ingat...ANDAI CINTABUKANPAKSAAN DAN SAYANGBUKANMAINAN itu berlandaskan syariat yang betulll....pastinya bahagia yang diraih iu abadi....insyaallah...:)

No comments:

Post a Comment

~TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRY NANA KALI INI...SILALAH TINGGALKAN KOMEN-KOMEN KORANG UNTUK NANA MEMANTAPKAN LAGI HASIL PENULISAN NANA..THANK YOU GUYS!!~