- LET L.O.V.E BE YOUR ENERGY-

"SAAT CINTA ITU HADIR DI HATI KITA....PASTI KITA MAHU MENGUKIR SAAT MANIS KETIKA INI...BILA KITA PUNYAI ANAK...KITA MAHU KISAH MANIS KITA MENJADI KISAH DONGENG SEBELUM TIDURNYA..."

Monday, September 6, 2010

"susuri titian itu..."

sekolah tek.tuanku jaafar...2005
dorm 3, asrama puteri..

"erm....nana marah ery lagi???"
"maaflah...ery x sangke bley jadi mcm nih..."

ucapan maaf ery tadi sungguh luhur dri hati kudengar...aku paham gejolak hatinya kala ini apabila sahabat seperti aku hanya mendiamkan diri seharian kerana salahnya...bagiku...salahnya hanya satu...nombor telefon ku sampai ke tangan orang yang x kukenali....malah...mereka sanggup menipu sekadar untuk berkomunikasi denganku....apekah semua itu???

"dahla ery....bende dah lepas..biarlah lepas...nana x amik ati pon....cume nana nak taw....kenape die berie2 sangat nak no nana...n sanggup menyamar jadi orang lain??"

"sebenarnye nana...die nak kenal ngan nana...tapi die taw...nana x suke die...bile jumpe die jek..nana masam muke...nana lari...sebb tuh die menyamar nak mesej ngan nana....tuh jek ery taw...die tipu nana dalam mesej sume...yang lain ery x taw..maaf ye..."

"xper2..nana x kesah...ati nana pon dah sejuk dah...hehe...jom p kantin...makan..."berlalu ke kantin tanpa secalit pon rasa marah...sakit hati...yang penting...hidup mesti diteruskan...

"dlam hatiku berkira2 dengan ape yang ery katekan...teruk sangat ke lagak ku didepan die selama neyh???patutlah setiap kali latihan kawad kaki...die mesti ade...tengok aku ker???ker memang secare kebtulan jek???erm...Ya Allah..bantulah aku....bukan kerana aku benci kan die...namun, kerana hati aku bagai belum terbuka untuk sebarang perasaan cinta...hipokritkah aku???"bisikan hati hanya tuhan yang tahu.....

awak maafkan saye ye...saye betul2 ikhlas dengan awak...saye mmg dah jatuh hati dengan awak...terimalah saye...saye janji...lepas nih...xde lagi penipuan antara saye dengan awak...k

nape saye??ape istimewanya saye???awak sedar ke yang kite masih lagi belajar...sekolah pon tak habis lagi...saye mcam x yakin jek..

tapi saye yakin...saye yakin saye mamp sayang awak...sepenuh hati saye...percayalah...memang kite belum habis sekolah...tapi saye yakin kite due2 boleh bahagikan masa untuk belajar...kan??mungkin care perkenalan saye secare penipuan sye pada awak...tapi perasaan saye x penah menipu awak...terimalah saye...

awak bagi saye masa untuk berfikir ye...sekrang2nya sampai hujung minggu ni...k...insyaallah..kalau saye dah fikir nanti...saye bagi awak jawpannye...hujung mggu nih...awak tunggu saye dekat wakaf depan asrama...saye akan bagi tahu jawapannya...sama ada terima atau pon tidak..saya harap awak terima..k..

erm..k...terima kasih..

malam itu...sekali lagi aku rase betapa gundahnya hatiku...memikirkan semula isi kandungan mesej2 pada handphone ku...kesalahan memiliki handphone di asrama pon tidak begitu merunsingkan fikiran jika dibandingkan dengan maslahku kini....bersediakah aku???layak ke aku terima??sedangkan hatiku tidak pernah menipu...jika aku terima...ikhlaskah aku menerimanya???bagaimana dengan "sipencuri hatiku" itu??aku buntu...namun, sama ada nak atau pon tidak..keputusan mesti diambil...buntu..buntu....


to be continue....

~princess of heart~

No comments:

Post a Comment

~TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA ENTRY NANA KALI INI...SILALAH TINGGALKAN KOMEN-KOMEN KORANG UNTUK NANA MEMANTAPKAN LAGI HASIL PENULISAN NANA..THANK YOU GUYS!!~